حس مادرانه

دو روزه که دارم به مطالبی که در کتابی خوندم فکر می کنم- به اینکه 50 درصد مشکلاتی که خانمها با مردهای زندگیشون دارند ناشی از رفتارهای خودشون هست. خانمها نسبت به مردها در اکثر مواقع حس مادری نشون می دند. از بس مادرانمون با پدرانمون چنین رفتار کردند و اونها رو مدام ترو خشک کردند و تمام مدت بدنبالشون بودند تا کارهاشون فراموششون نشه، وسایلشون رو جا نگذارند و لباس مناسب بپوشند و ... و اغلب به این دلایل زیاد هم غر می زنند اینه که گمونم این خواه ناخواه الگوی رفتاری ما دختران نسل جدید هم شده. فکر می کنیم عشق ورزیدن یعنی محبت و محبت یعنی اینکه به یک مرد تا اونجائیکه می تونیم برسیم. اما این اشتباست. باید به جای مادرانه بودن رمانتیک بود. مادرانه بودن به مرور رابطه بین زن و مرد رو لوس و خراب و بی ارزش می کنه و اینه که خیانت پیش می اد. چون بلد نیستیم چطور باید رفتار کنیم. چطور باید رمانتیک باشیم. اینو به ما کسی آموزش نداده. یک عده ذاتا اینچنیند که خوش به حالشون اما اونهایی هم که نیستند باید بدونند که نیستند و باید به دنبال کسبش باشند. گمونم بشه یادش گرفت. باید دونست که در هر زمانی چطور باید رفتار کرد. تا چه حد باید نزدیک شد، کی باید دور شد، کی باید ... به هر حال ... باید بیشتر تحقیق کرد و دونست.

اولین روز تعطیلات سه روزه داره سپری می شه- آه چقدر من به این تعطیلات احتیاج داشتم- چون هفته آینده که می رم بابلسر تعطیلاتی نخواهد بود و از صبح تا دیروقت کار و فکر و خیال خواهد بود اینه که باید از این سه روز نهایت استفاده رو ببرم. می خواستم یک نقاشی جدید شروع کنم- حتما در اینجا خواهم گذاشتش اگر به نتیجه ای رسیدم. از نظر احساسی خیلی بهتر شدم و از این بابت خوشحالم- دوباره دارم عقلم رو به دست می آرم و جرات نه گفتن- نه گفتن به خیلی ها و نه گفتن به خودم و احساسهایی که نباید داشته باشم. این نه ها خیلی برام ارزشمندند.

نظرات 2 + ارسال نظر
دلارام جمعه 9 شهریور 1386 ساعت 02:56 ق.ظ http://dellarramm.blogfa.com/

سلام !

ممنون که بهم سر میزنی ...
امیدوارم که از تعطیلاتت نهایت استفاده رو بکنی و بهت خوش بگذره ..
در مورد نوشته ات هم باید بگم که باهات موافقم چون ما به کسی نیاز داریم که احساساتمون درک کنه و بتونیم از کنار هم بودن لذت ببریم وگرنه اگه نیاز به حسی مادری داشت که خب میتونن اونو از مادراشون بگیرن هر چند نیاز هست گاهی مواظبشون بود ولی نه این که همه کاراشونو رسیذگی کرد عینه مامانا... همیشه اعتدال تو هر چیزی بهترین هست!

مهتاب شنبه 17 شهریور 1386 ساعت 11:11 ق.ظ http://www.dotiraz.blogfa.com

سلام تری تی عزیزم
چرا دیگه نمی نویسی خوشحال بودم حالا که دوستام نمیتونن بنویسن میامنوشته های تو رو می خونم
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد