؟؟؟

علامت سوالهای زیادی در ذهن دارم که متاسفانه جوابی براشون پیدا نمی کنم ...

 

مثلا اینکه چرا ملت وقتی چیزی می خرند، و یا جایی رو می خوان افتتاح کنند حیوونی رو می کشند ...؟ این قربانی دادن چه دلیلی داره؟ البته دلیلش رو می دونم مثلا می گن رفع بلا باشه .... ولی آیا این تفکر متعلق به انسانهای چند خدایی هزاران سال قبل نبوده ...؟ دورانهایی که ملتش کلی خدای خوب و در مقابلش کلی خدای خونخوار و منفی داشتند و برای اینکه بلایی سرشون نیاد به خدایان رشوه و خون می دادند ... اما در دوران ما با وجود اینهمه پیامبرانی که بعد از اون دورانها داشتیم چرا این قضایا ادامه داره ...؟ یعنی ملت می خوان به خدا رشوه بدند؟‌ برام درکش مشکله ...

  

نظرات 3 + ارسال نظر
فروردینی شنبه 27 بهمن 1386 ساعت 07:33 ق.ظ http://farvardiny.blogsky.com

سلام طوطی بانوی عزیز
سوال خوبیه. آیا هم‌دینان شما هم این سنت رو دارن؟
البته این کار برای مسلمونها واجب نیست. اما خیلی‌ها می‌کنن! اصلا هم صورت خوشی نداره! بیشترشون برای دوری از چشم بد و این حرفها اینکار رو می‌کنن! اما برای به دنیا اومدن بچه مستحبه که قربونی کنن، و بپزن و بدن مردم که در شادیشون شریکشون کنن.
اگه این قربانی رو درست بین نیازمندان قسمت کنن، بهونه خوبی برای بخششه اما برای رشوه به خدا نیست!
سنت قربانی کردن حیوان هم از قبل بوده. اگه داستان حضرت ابراهیم و اسماعیل رو ببینیم، در اون غرض اصلی امتحان ابراهیم در خلوص و تسلیمش در برابر خداست که بعد سنت قربانی کردن گوسفند جاری می‌شه، تا الان.

فروردینی شنبه 27 بهمن 1386 ساعت 07:40 ق.ظ http://farvardiny.blogsky.com/


عکس یا لگوت رو گذاشته بودی که باز هم برداشتی. قشنگ بود. شاید هنوز اون چیزی که می‌خوای در نیومده. من اولی رو دقیق یادم نیست اما می‌دونم همین عکس بود ، بدون تاج و طوطی.
فضولی کردم، ببخش!

مهتاب شنبه 27 بهمن 1386 ساعت 09:51 ق.ظ http://www.dotiraz1.blogfa.com

تری تی جون از این علامت سوالها زیاده ولی به نظر من هر کدوم که واقعا به دل آدم بشینه باید همونو قبول داشته باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد